fizika za poneti

Fizika za poneti

Obrazovanje u Srbiji je takvo da u njemu možemo pronaći različite „rupe“. U svakoj sferi života, pa tako i u njemu, ljude vodi samo jedan motiv – novac. Profesorima nije više stalo da svoje učenike poduče i prenose im svoje znanje, već kako od toga profitirati. Sama njihova plata ne ispunjava njihova očekivanja pa se najčešće udružuju sa svojim kolegama kako bi rešili ovaj “problem“. Ovim postupkom, oni ne motivišu đake da daju svoj maksimum i da se trude ne bi li proširili svoje znanje. Naprotiv, oni im nameću da se znanje može steći samo novcem.

Brojni su slučajevi u školama, koje verujem da svako može da nabroji, poput: podmićivanje profesora i nastavnika (novcem ili specijalnim uslugama ), kupovina diploma, pretnje… Evo jednog slučaja koji se desio u mojoj okolini:

U jednoj srednjoj školi u Rasinskom okrugu, godinama se dešava korupcija pod vođstvom dva profesora fizike. Naime, na časovima kod profesora G.D. poštuje se izuzetno teorija ovog predmeta. Polovina predavanja prolazi u bezazlenom razgovoru između predmetnog nastavnika i učenika. Na časovima se bez izuzetka vežbaju zadaci osnovnog nivoa. Došlo je vreme testa, na kome je dvadeset četvoro učenika (od ukupno dvadeset i šest, koji su radili test) dobilo negativnu ocenu ili dvojku. Moja drugarica M. M. je nakon ovoga pitala profesora kako može da popravi svoju ocenu. On joj je bez razmišljanja odgovorio da je za nju „jedina nada“ da ode na privatni čas kod profesora susednog odeljenja B. I., sa naglašenjem da jedino on ima dovoljno potrebnog znanja koje može da joj prosledi kako bi dobila odličnu ocenu.

 Odmah je posumnjala na ovo isticanje baš njega od mnogobrojnih profesora u školi, kao i okolini. Međutim, na kraju se odlučila da posluša savet svoga profesora, misleći da joj želi najbolje. Nije ni slutila da jedino što on želi od nje je njen novac. Otišla je na zakazani čas kod B. I. sa namerom da joj on iznova objasni sve lekcije. To se nije dogodilo. Iste sekunde je rekao da je to nepotrebno i da on zna tačno kakve zadatke profesor daje na ispitu. Za sat vremena, koje joj je naplatio 1500 dinara, provežbali su samo pet određenih zadataka. Došla je kući, svesna da na tom času nije usvojila nikakvo znanje i nastavila da vežba na svoju ruku. Sledećeg časa fizike želela je da odustane od popravljanja testa, ali je profesor insistirao ponavljajući „znaš ti ovo“. Krenula je da radi test i primetila da su to istih pet zadataka koje je „vežbala“ na času kod B. I.

Uradila je test bez greške i dobila željenju ocenu. Za sledeće testove takođe se spremala kod istog profesora radeći tačno određene zadatke, koje je učila napamet i na taj način bukvalno plaćajući, a ne znanjem, dobijala najvišu ocenu. U međuvremenu je polovina odeljenja  krenula da pohađa ove časove, svi su dobijali ocenu koja im godi.

Jedini nezadovoljni bili su oni koji sebi nisu mogli da priušte čas ili oni koji su verovali u moć sopstvenog znanja. Ispostavilo se da su isto ovo radili i učenici drugog odeljenja, koji su išli na časove kod G. D. Svi su bili svesni situacije koja se odvijala u ovoj školi, ali je niko nije prijavljivalo jer je godila njihovim interesima, makar su tako mislili.

Propušteno znanje teško će biti nadoknađeno, tako da su oni pravili gore samo sebi misleći da je lakši način bolji. Dvojica profesora su se bogatila lažima i prevarama. Ovo se i desilo, jer su roditelji i učenici dozvolili da njima bude malipulisano.

Deca danas imaju dodir sa korupcijom još dok su u školskim klupama. Usađuje im se da je to normalno i ne vaspitavaju se da se bore protiv ove situacije.

Ne dozvolite da i vi budete deo ovog lanca. Opredelite se za ispravan i racionalan način tako što ćete prijaviti korupciju.

 

A.M.