Kako napisati dobro motivaciono pismo

Šta je motivaciono pismo, kako treba da izgleda i zašto se piše? Iako, kao i za dobru poslovnu biografiju, ne postoji recept za dobro motivaciono pismo, ono je vrlo važno i treba mu posvetiti možda i više pažnje nego pisanju CV-ja. Verovali ili ne, motivaciono pismo pročitaju skoro svi poslodavci, a Vašu poslovnu biografiju koja ga prati – ne. Vi u motivacionom pismo imate zadatak da ubedite poslodavce da pročitaju Vaš CV i to možete uraditi samo tako što ćete napraviti kratko, jasno, elokventno  i  zanimljivo motivaciono pismo.

motivaciono pismo

U motivacionom pismu ne bi trebalo pisati ono što ste već stavili u poslovnu biografiju. Možete ukratko predstaviti sebe, svoje obrazovanje, iskustvo i kompetencije za posao za koji se prijavljujete, ali potrudite se da to bude drugim rečima rečeno, jer ne želite da Vaš budući poslodavac pomisli npr. da nemate dovoljan fond reči da upotrebite sinonimne konstrukcije za ono što ste već stavili u CV, a konkurišete npr. za osobu koja se bavi produkcijom sadržaja na internetu.

Pre nego počnete da pišete motivaciono pismo, obavezno istražite kompaniju koja će biti Vaš budući poslodavac. Pitajte gugl, ili prijatelje, poznanike i sl. U motivaciono pismo obavezno dodajte nešto što će poslodavcu pokazati da ste se dobro pripremili za konkurisanje kod njega i napišite zašto ste baš taj posao/poslodavca odabrali. To poslodavci veoma cene i imaćete bonus poene što ste to uradili.

Nećete pogrešiti ako u motivacionom pismo odgovorite kratko, jednostavno i zanimljivo na ova pitanja:

  1. Zašto oni? – zašto ste odabrali baš tu kompaniju i baš taj oglas za posao
  2. Zašto vi? – zašto ste baš Vi taj kandidat koji može da odgovori na izazove koji mu se nude, a ne neko drugi sa sličnim iskustvom, znanjem, obrazovanjem. Ovde pokušajte da ubedite poslodavca da ste jedinstveni, različiti i najbolji.

Forma: Što se forme tiče, važe potpuno ista uputstva kao i za poslovnu biografiju. Koristite slova srpske ćirilice ili latinice, nek font bude 11 ili 12, ne veće ili manje od toga, ne pišite velikim slovima, ne podebljavajte ili ne podvlačite tekst bez preke potrebe. Pismo nikako ne sme da bude duže od jedne strane A 4 formata, jer je pismo, a ne roman. Ton treba da bude formalni, osim ako ne konkurišete za nekog umetnika/pesnika/urednika književnog izdanja, gde su dozvoljene i rime. Pismo počnite i završite učtivo (Poštovani, Srdačan pozdrav i sl.). Obavezno ga „adresirajte“ na kompaniju ili još bolje na ime i prezime osobe koja se bavi selekcijom kandidata/kinja u kompaniji gde konkurišete, jer će i to pokazati poslodavcu da ste obavili temeljno istraživanje. Lepo je da na kraju ostavite neku motivišuću poruku, tipa: „S verom u buduću saradnju“ ili „U nadi da ćemo sarađivati“ …

Motivaciono pismo šaljete u najvećem broju slučaja zajedno sa poslovnom biografijom, ukoliko nije slučaj da ga poslodavac traži pre slanja CV-ja. Ukoliko poslodavac zahteva da prvo pošaljete motivaciono pismo, pa poslovnu biografiju, napišite detaljnije informacije o sebi, ali, opet, ne više od jedne strane, jer dugačka motivaciona pisma najveći broj poslodavaca neće pročitati do kraja.

Srećno u konkurisanju za posao/stručnu praksu!

Udruženje „Okular“ realizuje projekat „Naša zajednica, naša budućnost – Ka većoj zapošljivosti mladih“. Projekat je finansiran sredstvima Evropske unije i kofinansiran sredstvima Vlade Republike Srbije, a sprovode ga Beogradski centar za ljudska prava, Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS), Nacionalna asocijacija praktičara i praktičarki omladinskog rada (NAPOR) i Empirija.